24 Eylül 2018 Pazartesi

son. bahar.

1 litreye geri döndüm. İlk ergenliğe denk?! gelen zamanlara atıfta bulunduğunu düşündüğüm Dikmen yerine, Hayyam buldum. Nereye ne kadar atıfta bulunacağını hep beraber göreceğiz, Hayyam’ın. Onu andığım yazılara* mı yoksa yeni yazılacaklara mı…

Bu sıralar -yani ayrılığın bilmemkaçıncıgünlerinde- -erkenden- sarhoş olmayı seviyorum. Zaman dediğin zaten göreceli, di mi? 

Bir de, acaba, hangi resme bakıp beni anıyorsun?**

Sadece kendi psikolojimden sorumluyum. Bir kaç seferdir kuruyorum bu cümleyi. Ve bu çok hafif bir şey. Yalnızlığa giriş 103. Niye mi 103? Ortaokul numaram çünkü. Yani? Yani ilk ergenliğin denkliğini …

Bu da işte o sorumlu olduğum psikoloji…
Olsun, en azından sadece benim. İstediğim gibi iner çıkarım, yararım da yok zararım da bir başkasına. 

İnsanın iç sesini sürekli yazıya dökemeyeceğini farkettiğim bir yerdeyim. Hızlı oldu.

Betimlemelerimi bulamıyorum içimde, uzun zamandır sadece tanımlar var. Metaforlardan uzak bir hayat okuması, bi süredir. Çok ciddi. Çok ciddi geliyor. Çok mu ciddileştim. 

Tek bir itimin/vuruşun/itkinin/heyecanın sebep olduğu, boşluğun hareketli olduğunu zannetmeyi bilir misin? Aslında etrafında bir çok duvar olmasıdır etken. İlizyonundur yani.
Zaten hala yaralanıyorsan, hikaye daha bitmemiş demek di mi…

Kafamdakileri bölen olmadığı gibi, karşılık veren de yok. Tek taraflı yalnızlık. Belki de sarhoşluğun derin kuytusunun asıl anlamı budur.

Aklıma geldikçe yazıyorum işte, yazılabilir olduğunu duydukça… 

Artık sessizce, usulca, bi içime bi dışıma, ağladığımsın. Hani şu meşhur şiir misali***, gitgide, azala azala… bu zamana kadar hep başka mevsimlerde denk geldikçe anlamsızlaşan… şimdi mevsiminde vuran.

İçimizde kalacaklarla, dışımıza akacakları nasıl seçiyoruz? Riskine göre mi?

Ve herşey, sonunda herşey ama, çekmecelere, kutulara, kafalara sığdıkça daha bir üzülüyorum. Hikayelerimin hayallerine, hayatımı adadıklarıma. Adadıklarımda, hayallerimin hikayelerini sildiğimde. Ya da hiç hikayem olmamışlara… üzülüyorum.


Kurtuluş, İstanbul 


*Nokta Çarpımı-Calimero
**İkiye On Kala-Merak Ediyorum Kadın
***Murathan Mungan-Yaz Geçer




Hiç yorum yok:

Kdv siz

  Yalnızlığım Şapkasız başım Geride bırakılmışlığım Arkadan konuşmadan içime susmuşluğum Yalnızlığım  Bir ten ardında yoksul kalmışlığım Bir...